lauantai 20. syyskuuta 2014

Lisää Madonnaa

Innostuin sitten tekemään lisää Madonna ja lapsi -aiheisia tauluja ystävilleni. Ensimmäisen taulun lähtökohtana oli kuparinvärinen palkintolautanen, puinen koristelautanen ja jälleen eebenpuinen korunosa, jossa on äiti ja lapsi. Tälläkin kertaa sahasin ja veistin korunosasta ylimääräiset palaset pois, jonka jälkeen maalasin sen kultaisella spraymaalilla. Ihmettelen vain, miten kukaan on voinut veistää tähän eebenpuuhun tällaisia kasvojen jälkiä - niin kovaa materiaalia se on! Minä sain vaivoin aikaiseksi jotain rautasahalla ja todella terävällä veitsellä.


 Tämä ensimmäinen taulu sai mukaansa myös väsäämäni runon:

"Lapseni.
Minä annan sinulle sen,
mitä minulla on.
En enempää enkä vähempää.

Minä annan sinulle sen,
mitä minä olen.
En enempää enkä vähempää.

Lapseni.
Sinä olet minun,
et enempää etkä vähempää."


Toisen taulun lähtökohtana oli ystäväni talon vintiltä löytynyt vanha, puinen (luultavasti) kangaspuiden osa. Puhdistin sen öljyn ja tärpätin seoksella. Enempää en halunnut sille tehdä, koska se oli sellaisenaan jo todella kaunis. Lisäksi lopullisessa asennossaan se muistuttaa H-kirjainta, millä kirjaimella ystävän kodin nimi alkaa. Tämän jälkeen oli taasen vuoro sahata rautasahalla ylimääräiset palat pois korunosasta ja maalata se. Tässä sitten lopputulos:


Kiitos Lumiukolle kommentista - kiva, että tykkäsit sekä Madonna-taulusta, runosta että Posti-Paten tuomisista! Oikein ihanaa syksyä sinulle!

Huomenna meidän perheessä alkaa uudenlainen arki, mikä taitaa valitettavasti näkyä harvempana blogipäivityksenäkin. Yritän kuitenkin aina silloin tällöin muistaa teitä pienillä tuunauksillani ja värkkäyksilläni. Värikästä ja inspiroivaa syksyn jatkoa kaikille - palaillaan taasen!


4 kommenttia:

Liisan kotona kirjoitti...

No saitpas kauniin ja kekseliään lahjan aikaiseksi. Älähän nyt pidä liian pitkää väliä päivityksiin. Palaillaan. Liisa

Tuulenpesä kirjoitti...

Kiitoksia Liisa! Kiva, että tykkäsit taulusta. Ja ihana kuulla, että päivityksiäni kaivataan jo :) Palaillaan ja oikein ihanaa alkanutta syksyä Sinulle!

Elämää Onnenpähkinässä kirjoitti...

Kauniit Madonna-tuunaukset!

Tuulenpesä kirjoitti...

Kiitoksia sinulle Elämää Onnenpähkinässä! Kaunista syksyä sinulle!